-Παίζοντας με τον φακό μου

Νόμισες πως δεν έχει συμβεί καλέ μου φίλε;
Έχω πει μικρά ψέμματα, βεβαίως.
Κροταλίζουν σαν κέρματα μέσα στις τσέπες μου
Αλλά έχω πει και πολύ μεγαλύτερα φυσικά.
 
Η πόλη των μεγάλων ονείρων και των μεγάλων ψεμμάτων, ας το ξεκαθαρίσουμε,
Καθένας νομίζει την Ιστανμπούλ δική του αποκλειστικά.
Η δική μου ανήκει σε διάφορες γυναίκες
-δεν θα αναφερθούν ονόματα φυσικά-
Γεμάτη με τα απορρίματα άλλων πόλεων
Οι μέρες του καθενός είναι κτήμα του, φίλε μου
Όπως και καθένας ζει μόνος του το θάνατό του:
 
Για τον οδηγό του λεωφορείου ήρθε με τις ατσάλινες φτερούγες
Της Γέφυρας του Βόσπορου.
Για τον συνταξιαχούχο αστυνομικό στο γραφείο του Κυβερνήτη
Ήρθε από την έξοδο ενός πιστολιού που τον στοχεύει στο κεφάλι.
Ο δρόμος που κατηφορίζω ένα πρωί έφερε
Μια χούφτα χάπια σε μια εγκαταλελειμένη γυναίκα.
Και τα πεζοδρόμια του Σουρντίμπι είναι
Τα μάτια ενός άστεγου που ατενίζει τα δικά μου
Εσύ, σαν θεός με τη μύτη σου ψηλά, αξιοθρήνητος και μεταμφιεσμένος—
Ρίξε μια καλή ματιά στον κόσμο!
 
Κοίτα την δική του Ιστανμπούλ,
Αλλά δεν μπορείς να την αγγίξεις, απλά κοίταξε
Σαν αποτυχημένος άγγελος. Νέες έρευνες
Θα γράψουν καινούριες μαρτυρίες στο περιθώριο των βιβλίων των ονείρων
Η Ιστανμπούλ μέσα στο παλτό του—αυτό απαγορεύεται προς το παρόν—
Λίγα χαρτονομίσματα κρυμένα στο παπούτσι—αυτά βγάλτα στη φόρα.
Έχει ακούσει για  την Αγιά Σοφιά—τώρα μίλα για τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά της—
Αλλά εσύ παίζεις με τον φακό σου—
Το μόνο που ξέρεις είναι να καταγράψεις για την Ιστορία, ό,τι είδες, το μόνο που ξέρεις
Είναι να φοβηθείς με αυτά που είδες, να στηθείς στο δέντρο και να μετρήσεις μέχρι το ενενήνταεννιά
 
Κοίτα, αυτός ο τύπος δεν έχει καμμιά σχέση με την ελπίδα
Αλλά αγαπάει αυτή την πόλη πιο πολύ από όλους, χαμογέλα
Στον ήλιο που θα σε χτυπήσει στο πρόσωπο μια στιγμή αργότερα
Και ίσως κι αυτός να σου χαμογελάσει.
 
Αλλά δεν ξέρεις πως να το κάνεις αυτό, δεν έχεις ιδέα, ε;
Και τώρα έχασες την ευκαιρία
Ένα σύννεφο σκεπάζει τον ήλιο.
Τώρα ποιός θα λυπηθεί τον άλλο;
Εσύ αυτόν
Ή αυτός εσένα;
———-
 
Efe Duyan
Σχολιάστε

